tisdag 1 december 2015

En lyxig tisdag i Stinshuset.



Och så plötsligt händer det;
barnen somnade på tre röda och jag kunde smyga ur rummet redan kvart i åtta. 
Största krysset i taket på den. 

Medan mannen ligger i soffan, djupt försjunken i nån gammal krigsdokumentär, njuter jag av att sitta vid köksbordet med min dator och några fladdrande ljus som sällskap. Och största biten morotskaka som blev över sen i helgen. Den kakan blir verkligen bara bättre och bättre efter några dagar. Det är som att alla smaker kommer fram än mer om den får stå en dag eller två. 

Och så har jag hunnit med några julklappsinköp ikväll. 
Heja Panduro Hobby; jag vet några småttingar som kommer att gå fullkomligt bananas på glitterlim, leklera och roliga figurer att måla och dekorera. Och jag blev lite wild and crazy av alla fina julklappspapper, snören och annat julpims. 

Dagens bilder?
Ja, dom hittade jag när jag sorterade lite i mitt bildarkiv och blev aningens nostalgisk över att min favoritaffär inte finns kvar i Ystad längre. Jag tycker om i princip allt man ser på bilderna; det svarta slitna bordet, myrtenträdet, pallen, dom mörka ljusstakarna... Särskilt ljusstakarna. 
Såna kommer jag att önska mig av tomten i år.


Sovande barn, egentid vid datorn och maffiga bakverk.
En riktigt lyxig tisdagskväll i Stinshuset med andra ord. 


*

1 kommentar:

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails