söndag 1 maj 2016

Ett eget litet hörn.






Ja, typ så här kommer min egna lilla hörna av vardagsrummet att se ut. 

Att det fortfarande saknas en matta (en grå historia från Tell me more), en skrivbordslampa av äldre stuk och så förstås dom där jordglobarna från Artilleriet får man blunda lite för. Och att vardagsrummet i skrivande stund är fullkomligt bombarderat av leksaker. Men i alla fall. Det står ett skrivbord i hörnan i alla fall.

Det där skrivbordet är ett blocketfynd som vi har målat ljusgrått. Jag kände att det blev för många mörka möbler i rummet och var allt lite sugen på ett ljust skrivbord till den grå mattan. Dessutom var bordskivan så mycket vackrare än benen som var mer brunmålade på nåt vis. Så ljusgrått fick det blir. 







Nu börjar det bli lunchtid här i Stinshuset och solen den visar sig för första gången på vad som känns som en evighet. Så väldigt efterlängtat! 

Och själv måste jag ta mig i kragen efter en helg av på tok för lite sömn och försöka komma ur dimman. Inte helt lätt när kroppen känns tung och ögon bränner. 


Några timmar söndag kvar att njuta av.


***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails