söndag 18 april 2010

Garden dreams

Äppellåda från Kivik

Vår vackra gamla mur

Våra "nya" takpannor

I fredags hämtade mannen och pappa hem dom härliga takpannorna som vi hittade på blocket för en tid sedan. Vackert slitna och med skön patina. Jag är rädd för att renovera trädgårdshusen så att dom blir för "fina". Det får absolut inte se för nytt ut. Det är en utmaning att renovera utan att tappa känslan som finns i gamla byggnader. Jag tror att man vinner på att återanvända material. Nya takpannor hade inte känts rätt alls. Dom här har minst 50 år på nacken och har suttit på ett gammalt hönshus. Nu ska dom får pryda våra uthus.

Mannen planterar

Skånsk mylla

Jag längtar efter att få komma igång med alla spännande projekt. Mannen ska bara skriva sista tentan på fredag sen börjar vi så smått.

Blommor...

...på spaden i avvaktan på den riktig varan

Fram tills dess njuter jag av mina vackra redskap, korgar och äppellådor från Kivik. Den här söta spaden hittade jag en liten butik här i Ystad som heter "Rut och Melker". Kul att ha fina redskap när man jobbar i trädgården. Drömmer om att strosa runt bland alla blommor i gummistövlar, förkläde och hängselbyxor från Garden Girl.

Nu är det tid att tända grillen. Solen har äntligen kommit fram!
Önskar dig en bra ny vecka!

Kram Anna

11 kommentarer:

  1. mysiga trädgårdsredskap och mysig blogg...följer den gärna...mvh semlan

    SvaraRadera
  2. Håller med dig helt det ska vara gamla vackra tegelpannor för att få rätta känslan! Vilken tur att ni kom över dessa...:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  3. Hej Anna,

    Tack för dina söta ord! :)
    Våra hundar är väldigt goa och söta! :) Kan inte tänka mig ett liv utan dem!
    Oj, vilket fynd gamla taktegel, kan gott tänka mig att de kommer att pryda ert uthus. Tycker precis som du, att man ska försöka renova och fixa så att det ser ut som om det alltid varit så...
    Lyckas man med det kan man vara jätte nöjd!

    Ha en fin vecka!
    Kram
    Pi :)

    SvaraRadera
  4. vilket härligt inspirerande inlägg från dig Anna, jag riktigt känner in lusten att greja ute.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder Anna! Vi köpte också gamla tegelpannor på Blocket för några år sedan när vi la om taket på uthuset, underbar patina!!!

    Kram Kram
    Marie

    SvaraRadera
  6. fine bilder Anna....og det blir fint med gammel takstein på uthuset!!
    Vi håper på fine dager i hagen nå......og håper at siste snøen er falt for i vår!!

    Ha en fin tirsdag :o)

    SvaraRadera
  7. God morgon!

    Underbara trädgårdsbilder och tegelpannorna är fantastiskt vackra.

    Hoppas du har en skön vecka - kram!

    SvaraRadera
  8. Härliga trädgårdsbilder!
    Äppellådan ser gigantisk ut! Får plats med mycket lerkrukor i den :)

    Jättefin krans i förra inlägget!

    Ha d gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  9. Ja, er det ikke rat hvor mange planer vi har i vårt hodet...og som vi bare venter på å få våre menn med på:o)))? Jeg har også mange planer for hagen, må bare få det litt varmere i være først. Her var det snøstorm på søndag, men nå er det fint igjen:o)

    Vi har god en god del game takpanner også. De har en herlig patina etter å ha ligget ute i flere år. Kanskje vi finner et sted å ha dem også?:o)
    Ønsker deg gode dager i hagen.

    Klem fra Solveig

    SvaraRadera
  10. Hej Anna.

    Vilka härliga bilder:) Blir så sugen på att pyssla med balkongen.

    Vad kul att du gillade min bestiklåda:) Jag har beställt den från http://eikkala.com/, finns under förvaring.

    Ha en underbar dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  11. Nu har jag smugit runt lite inne hos dig och kikat på ditt senaste och tidigare inlägg. Underbara, inspirerande bilder och underbart hus. Så fint det kommer att bli med de ny/gamla takpannorna. Jag älskar den fina tegelmuren. Kikade på Blocket efter tegel, vi tänker försöka bygga ett växthus av gamla fönster och nerikring tänker vi mura med gammalt tegel.

    Kikade på er vackra trapp, att måla om våran är också ett kommande projekt.

    Jag älskar katter också och Myra och Molly är jättesöta.

    Kram,
    Regina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails