onsdag 29 april 2015

Ett huvud på högvarv.


Med bara några veckor kvar tills vi sitter med nycklarna till Stinshuset i handen går min inredningshjärna på högvarv. Jag somnar sent, vaknar tidigt och första tankarna går allt som oftast till huset som snart är vårt. 

Och jag beställer tapetprover. Tapetprover i mängder faktiskt.
Försöker hitta vackra mönster som harmonierar med varandra, som har den rätta känslan och som förvandlar ett hus till ett hem.

Sen har vi ju min tillfälliga besatthet av Blocket.
Jag letar med ljus och lykta efter det där gamla skrivbordet där jag ser mig själv sitta och blogga och som ska stå i vardagsrummet tillsammans med ett ommålat gammalt drängaskåp. Eller de där vita pardörrarna som ska sättas in mellan matrum och vardagsrum och ge tillbaka huset lite av sin sekelskiftescharm. 

Ja, såna här saker upptar merparten av min hjärna nuförtiden.Och som jag har längtat efter det här.
Nyper mig i armen och tror knappt det är sant.


1 kommentar:

  1. gud så spännande med ett nytt hus! vi bor i hyresrätt och då gör man enklast i att inte tapetsera. Men när vi köpt vårt hus, åh ja, vad jag ska tapetsera då! =)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails