måndag 4 juli 2016

Ännu mera hall och vart tog den där sommarvärmen vägen?





Veckan börjar med en kall och blåsig måndag. 
Solen skymtar som hastigast fram genom ett tungt molntäcke och det duggar lite av och till. Själv drömmer jag om sol och strandhäng. Hoppas sommaren kommer tillbaka med värme snart.

Ja, det nya golvet är som sagt på plats men det kom ju aldrig med på bild i det förra inlägget så jag tänkte att jag kör några vinklar till från vårt hallprojekt. 

Och så här blev det alltså. 

Några enkla grå dynor mjukar upp intrycket och gör bänken betydligt mjukare att sitta på. Vår gamla sovrumsspegel hade precis rätt bredd för det lilla utrymmet mellan vattenrör och lampknapp. 

Hoppas ni kan blunda för den omålade dörren precis som jag gör och istället se en vit vacker pardörr med fantastiskt fina speglar. 






Skolplanschen från favoritbutiken Matilde & co hittade sin plats på väggen och under tänker jag mig ett halvmånebord men fram tills dess står där två stolar som väntar på färg och nytt tyg.







Trappräcket är gjort av vanlig rundstav som vi målade i en vacker grå nyans och fäste med ledstångsbeslag i mässing från Gyllenhaks byggnadsvård.


Annars då?
Ja, förutom att vädret får mig att vilja slita mitt hår (för att uttrycka det milt) njuter vi av lediga dagar utan krav och måsten. Jag, som nog bäst kan beskrivas som en första klassens soffpotatis och latmask, har gett mig ut på tre löpturer så här långt och det känns helt fantastiskt. Vilken lycka att ha sädesfält och hästhagar alldeles runt knuten. 




***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails