söndag 16 oktober 2016

Hej hösten.




Så blev det visst höst. 

Tjocktröjor, en sprakande brasa, naturens magiska färgskifte, löv som prasslar under skorna och min allra mest kreativa tid på året. Jag fullkomligt ä l s k a r hösten.

Det har hänt mycket sen mitt senaste blogginlägg. Lite av varje, bra som dåligt. Livet helt enkelt. Det har varit oerhört tufft i mitt arbetsliv. Inte för mig personligen men för några jag tycker väldigt mycket om. Vi är mitt uppe i det och det kommer att ta ett tag innan allt blir vardag igen. Jag känner mig lite skör och hudlös på något vis. Tiden blir det som får läka såren tror jag. 


Men i vårt älskade Stinshus händer det saker i alla fall.

Vårt evighetsprojekt fortsätter men numera har vi gått över till att måla ett fönster i taget och utan stress. Vi valde att fokusera på att få resterande fönster vita på insidan men väntar med utsidan tills nästa vår. Det är så viktigt att lära sig att prioritera när man har begränsat med tid och massor med saker man vill göra. Hellre göra en realistiskt "att göra lista" och verkligen göra den än att sätta upp mål som aldrig går att nå. 

Och titta! 
Även dörren har fått några lager färg. Skillnaden är enorm och hela hallen blev med ens så mycket ljusare. Om ni inte minns hur den såg ut innan kan ni kika här.




Mer då?

Ja, vi har ju hunnit med att fira den här fina killen som fyllde hela 3 år i slutet på september. Eftersom Albin älskar Minions fick det självklart temat för kalaset men mer om det i ett kommande inlägg.





 Natti natti allra finaste ni!


***

1 kommentar:

  1. Hittade hit via Lantlivs hemsida, fin blogg och härliga bilder. Kram /Mimmie

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails