tisdag 8 december 2009

Pyssel i köket



Första julklapparna är klara. Har aldrig börjat i så god tid som i år. Jag brukar flänga runt som en dåre dan före julafton men förra året svor jag på att inte göra så till nästa jul. Det känns riktigt skönt och det är så mycket roligare att slå in paket när man har tid på sig. Kvällen tillbringades i köket med en rulle rött papper med vita hjärtan och ett vackert vitt snöre. Ville gärna fota paketen men det är alldeles för mörkt så det får bli lite köksbilder istället.

Vår krokiga köksvägg

Här eldar vi nästan varje dag nu

Några hyacinter på spiselkransen

På torsdag går första julklappen iväg. Den ska resa långt, ända till fina svägerskan och svågern i Australien. Det är nog första gången ni får er paket innan jul *ler*! Skönt att det aldrig är för sent att bättra sig, eller hur. Bättre sent än aldrig...

Tid att krypa i säng med en god bok och en väldigt sömnig man
som halvsover framför tv:n just nu.

♥ Tack för att ni tittar in hos mig ♥


8 kommentarer:

  1. Jag gillar att va ute i sista stund med klapparna, då får man va lite kreativ och hitta på lite olika lösningar när önskelistorna tagit "slut"... men visst det kan va lite stresset!

    Ett så vackert kök ni har, underbar öppen spis!

    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  2. Åh vilken vacker tegelstensvägg du har i köket!
    Det var verkligen fint att låta den vara ojämn, så som ni gjort. Påminner lite om husen i Visby där ringmuren går in i byggnaderna.

    *vinkelivink*=)

    SvaraRadera
  3. Underbar tegelvägg :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Åh vilket underbart kök ni verkar ha! Rustikt och mycket vitt, helt min smak!

    Jag har lagt till dig i min "senaste från favoriter"-lista där syns det när man uppdaterar och på så sett missar jag inget nytt här hos dig!

    Ha en fortsat fin vecka!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Hej Anna!

    Jag har ju skrivit det förut men jag bara älskar ert kök! Så underbart vackert med teglet...

    Jag började också så smått med julklapparna igår - känns skönt när man kommit i gång :)

    Ha det gott - kram!

    SvaraRadera
  6. Hej, vilket underbart kök ni har. Vackert med det ljusa golvet och teglet. Ha en skön kväll!
    Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  7. Hej, er krokiga köksvägg, är en skönhet;o) Den är riktigt fin!!
    Jag har bara börjat med julklapparna...Brukar vara klar vid den här tiden. Hatar att stressa runt sista minuten..
    Ska ta tag i det...
    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Vilken snygg och häftig kombination med teglet och kaklet på er köksvägg! Megasnajs! ;-)
    Jag tror alltid att jag ska börja i tid med julklapparna.. men det verkar inte ha funkat i år heller! ;-)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails