fredag 29 januari 2010

Vedleverans

Vackra kubbar blir en härlig brasa...

...efter allt slit med att bära in & stapla

Älskade Myra är också glad för ved, särskilt att klösa på den.

Molly däremot orkar inte riktig bry sig om någonting just nu...

Mannen deklarerade i veckan att veden började ta slut och att ny måste snarast inhandlas. När jag kom hem idag möttes jag att ett enormt berg av ved på uppfarten. Frun, dvs jag, uppmanades att gå in och byta om för att sen hjälpa till att få in allting. Mannen gick med skottkärra och jag staplade i källaren. Efter diverse pauser, svordomar, sura miner (mest från min sida) och mygel kom all ved in. Med ömmande ryggar satt vi utmattade och stirrade på hur många kubbar ett par kubik innehåller och hur stor plats det tar. Ikväll, efter ett gott glas vin och med en härlig brasa som sprakar, känns det nog värt det trots allt slit i alla fall.

Fredagsmys på gång


Önskar en riktigt härlig fredag med massa mys.


♥ ♥ ♥

1 kommentar:

  1. Klart det var värt det... ser ju bara så mysigt ut!!!! Vin och brasa det är livet det... här finns det bara kaffe och filt :)

    Kramar från Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails