söndag 31 januari 2010

Det är inte mycket...

Cupcakes till kaffet idag...

...man tål nuförtiden. God mat och gott vin i kombination med en sen natt har förvandlat oss till två soffpotatisar av stora mått. Som tur är bjuder mamma på middag idag annars hade vi nog inte fått i oss något vettigt alls. Bara tanken på att pyssla och laga mat gör mig trött. Hur roligt man än har på en fest känns det alltid lite sisådär dagen efter. Man vill hålla samma tempo som vanligt men orken finns inte där.

Blåa toner i matrummet

Hur som helst var bröllopet väldigt lyckat och stämningsfullt. Festen hölls nere i ett av källarvalven på Malmöhus slott och miljön där är verkligen något helt extra. Gråsten och vitkalkade väggar överallt. Jag har aldrig varit på något vinterbröllop förut, bara sommarvigslar fram tills nu, och hade lite bekymmer med vad som är lämpligt att ha på sig i 10 minusgrader. Valet blev till slut en enkel kort grå klänning med liten ärm som jag matchade med röda skor och väska. Ett lagom vintrigt klädval. Ljusa pasteller kändes aningen fel just nu.

Nu är det tid att åka iväg till föräldrarna för en god söndagsmiddag följt av kaffe och mammas goda cupcakes med frosting. Mmm....

Hoppas ni har mer inspiration och energi än jag idag!
Ha en härlig start på den nya veckan.

♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

  1. Vad underbart med vinterbröllop.Klart man är seg dagen efter.Tur det blev middag hos mamma.Gott att sätta sig till dukat bord,Ha en skön kväll och en härlig start på nya veckan Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Låter underbart med ett vinterbröllop och ditt klädval verkar smart och vackert.

    Hoppas att din mors mat piggar upp dig!
    Ha en fin avslutning på söndagen!

    SvaraRadera
  3. Ajajaj.., har hon skallebank idag:(
    Kan det kanske vara värt om man får äran att uppleva ett härligt vinterbröllop!!!
    Vet du vad Anna.., vi börjar minsann bli litt äldre och jag märkte det oxå sist jag var på "kanelen":)
    Dagen efter var det inte mycket med mig.., eller rättare sagt TVÅ dagar efter!!!

    Vilken tur att du blev bortbjuden idag på söndagsmiddag.., precis det man behöver för att undvika pizza och feta burgare!
    Önskar dig en fortsatt skön kväll...
    Kram kram
    Marianne

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Mysigt med vinterbröllop!!
    Mina föräldrar gifte sig den 13 januari...
    Kanske för att min storasyster låg i magen;o)
    Ha en bra start på nya veckan!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Hej vilken fin blog du har ni verkar ha ett jättefint hus. Hit kommer jag gärna tillbaka, inspirerande.
    MVH Mkaela

    SvaraRadera
  6. Det låter verkligen mysigt med ett vinterbröllop. Speciellt nu med all snö. Förstår att det där med kläder ställde till lite problem. Svårt att vara både snygg och påpälsad. Men som tur är så är man ju mest inomhus på bröllop och efterföljande fest.
    Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  7. Høres så flott ut...men dagen derpå er ikke alltid like god!!
    Godt å slippe å gjøe så mye da!!

    Ha en fin ny uke Anna

    SvaraRadera
  8. Hej Anna!
    Så härligt med ett vinterbröllop, kan tänka mig att det var kul. Kan också tänka mig hur ni kände er. Man kan ju nästan känna sig så efter nått glas vin nuförtiden. Man får väl ligga i lite partyträning så man orkar mer *skrattar*.

    Fint är det som alltid hos dig. Det ser så ljust och vackert ut. Hos mig blir det så mörka bilder, men vårt hus är inte så ljust inne tyvärr!

    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kramar
    Karin

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails