fredag 3 februari 2012

Vinterland



Vem blir inte sugen på att ge sig ut på en skön skidtur när världen plötsligt blir täckt av snö? Känna hur kylan nyper i kinderna och åka tills man är helt slut. Dricka varm choklad och äta grillad korv. På kvällen stupar man i säng, gärna i så fina påslakan som på bilden. Vintertemat i ett av rummen på Levande hem fick mig att tänka på alla mysiga skidresor jag fick uppleva med mina vänner i tonåren. Sen jag blev vuxen har jag inte åkt nåt mer men skulle väldigt gärna vilja göra det i framtiden med min familj. Det hade varit så kul att få uppleva en riktig vintersemester med mannen, Liv och Viktor!

Gårdagens promenad i vårt vita vinterland var så mysig. I strålande solsken, nere vid stranden, satt jag, min fina kollega och våra fyra småttingar och mumsade i oss god fika. Underbart...

Önskar dig en fin vinterdag!

Kram Anna


7 kommentarer:

  1. Njaa, skidor är inte min grej! Då håller jag mig hellre till mina långpromenader. Extra härliga nu när solen skiner så fint!!

    Titta gärna in till min ♥tävling!

    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  2. Skulle också vilja återuppta vintersportandet lite lagom, får ta sig i kragen tids nog :) till dess får härliga promenader och choklad efteråt räcka :)
    Ha en fin helg, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  3. Älskar skidåkning, både på längden och utför. En solig gnistrande vinterdag kan ju vara helt fantastisk! Att få susa nerför backen tillsammans med familjen är toppen, och ett perfekt tillfälle att göra något kul tillsammans.
    Ha en härlig vinterhelg!
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  4. Skidor har jag inte kunnat åka sen jag var liten tyvärr.. Förfrös tårna sen är det kört :)
    Ni verkade ha en mysig dag med promenad o fika :))
    Ha en skön fredag.
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Vi försöker åka på en skidsemester varje år med familjen. En underbar semesterform. Längtar till alla barn är så stora att vi kan åka skidor alla 5 tillsammans. Härligt!
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  6. Låter som en härlig vinterpromenad!! Visst är det skoj att skida, men jag gillar inte uppförsbackarna...
    Ha en skön lördag!
    Kram, Jessica

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder!!
    Och underbara påslakan =)
    Hoppas du har en fin helg.

    Kram Thess

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails