måndag 23 november 2015

Julstöket har officiellt börjat.





En liten bit av julen har äntligen hittat sin väg in i Stinshuset.

Och ja, nu har julstöket officiellt börjat och jag slipper tjuvlyssna på julmusik i mobilen. Det är helt legitimt att köra igång en galet lång "Christmas playlist" utan att skämmas det allra minsta.  

Ännu är det mest adventsstjärnor som kommit upp såklart men också en ny (helt ljuvligt oemotståndlig) ljusslinga och ett och annat litet småpims som lyser upp i mörkret. Efter lite om och men (fel storlek på stjärnorna, fel glödlampor, glapp i en kontakt och ett riktigt misslyckat resultat på fönsterputsningen) hänger det numera i alla fall stjärnor i köket och även i barnens och vårt tillfälliga sovrum.  





Och på hyllan väntar den här makalöst fina ljusstaken på att dagarna ska börja räknas ner; man tänder ett ljus var dag ända fram tills julafton. En present från mannen som både barnen och jag tyckte var super. Både söt och pedagogisk på samma gång.





Förutom att göra jul i Stinshuset då?

Ja, en och annan flyttkartong har packats upp och vi hittar numera något sånär bland våra kläder. Innehållet i lådorna har jag dessutom hygglig koll på. Men bäst av allt är att tapeterna till köket, vardagsrummet och hallen kommer imorgon. 
Woop woop! 

Jag erkänner, redan efter två veckor är jag hyfsat trött på allt halvfärdigt runtomkring mig. Jag vill ha upp tapeterna med en gång så att vi kan sätta upp hyllplan, platsbygga bokhyllan och få upp ännu mer saker ur lådorna. Jag vill ha golvlister och dörrfoder. En målad murspis. Tavlor. Allt det där som gör ett hus till ett hem. Bort med alla tillfälliga lösningar, sladdar som är slarvigt upphängda och råa spacklade väggar. Men så är jag tyvärr inte utrustad med världens bästa tålamod heller.   

Tålamod eller ej.
Julen är på ingång och det känns i alla fall alldeles utomordentligt bra.



2 kommentarer:

  1. Hej Anna, I love your beautiful new home♥ I hope to find such candels in Germany.. I wish you the very best in your new house. Best wishes Puschi♥

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails