fredag 5 februari 2010

Är det bara jag...


Mormors gamla kakformar...


...i en enkel glasburk


...som ganska ofta saknar några extra timmar i veckan? Dagarna flyger fram och jag hinner inte riktigt med. Jag vill njuta av vardagen och känna att jag har kontroll över hur jag lever mitt liv. Det fungerar för det mesta men inte dom senaste två veckorna. Den här helgen tänker jag ägna åt allt som jag njuter av och inte stressa varje minut.


Kakburken ska få nytt innehåll i helgen



Längtar efter lite kreativitet här hemma


Bara mysa med min fina man och inte fundera på alla måsten och krav som annars lätt fyller en stor del av livet. Till viss del handlar tidsbrist och stress om dålig planering och för höga krav från min sida men samtidigt lever vi människor i en hektiskt värld där allt förväntas gå så fort. Vi måste alltid vara på topp och prestera. Mitt i allt detta gäller det att värna om sig själv, sin livskvalité och glädjen över dom små sakerna i livet. Förändras livet till det sämre är det dessa styrkan i dessa som bär dig över svårigheterna.


En korg av hjärtan...



...till dig som tittar in hos mig



Njut av fredagen och helgens lediga dagar!
Längtar efter att besöka era fina bloggar och se vad som hänt i veckan!


Kram Anna


6 kommentarer:

  1. Håller med dig till fullo, tiden räcker verkligen inte till!!! Fast jag tror att mycket beror på alla våra krav, så mycket som ska ske, städa, engagera sig i barnen, se snygg ut själv, träna, vara framåt på jobbet, ja jag vet inte allt.....blir ju trött bara jag skriver det ;)
    Om man bara kunde njuta och strunta i alla måsten, det hade varit nåt:)
    Ha nu en skön helg och försök njuta ( jag ska renovera*S*)
    Kramiz Susanne

    SvaraRadera
  2. Mycket tänkvärt inlägg och jag håller med dig. Ibland önskar jag att dygnet kunde vara längre (men skulle det innebära att jag skulle jobba mer?) eller att man behövde sova mindre (men det är ju så skönt att sova) och iböand tror jag att någon mixtrat med klockan men att vi inte är medvetna om det...

    Ha en mysig fredag.

    SvaraRadera
  3. Ett par fina och tänkvärda ord! Jag kan egentligen inte klaga, som är hemmafru, men trots det känner jag mig stressad av allt som "måste" göras. Det ställs för höga krav och förväntningar! Jag har nu intalat mig själv att jag inte är perfekt, men att jag är bra som jag är!
    Tycker om dina bilder!!
    Ha en skön och stressfri helg! Det ska jag ha!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  4. Jag håller oxo med dej, och de andra som komenterat...
    Det är en inte så lätt balansgång med allt här livet.

    Hoppas helgen blir skön med mycket mys :)

    SvaraRadera
  5. Hoppas din helg blir underbart lugn och kreativ. Och du... sänk kraven för det är du som ska må bra:) Åse

    SvaraRadera
  6. Hej!!
    Oj, vad jag sänkt mina krav sista åren....Var helt enkelt tvungen till det!!!
    Glöm inte att det ofta är vi själva som ställer kraven, ingen annan....
    Och samhället lite kan jag tycka, är inte almanackan fulltecknad är man inte tillräckligt duktig....Jag har lärt mig säga NEJ;o)
    Myyyyyyyyyyys i Helgen!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails