onsdag 20 januari 2016

Det där skåpet.



Så var det tid igen för ytterligare några sjukdagar. 

Den här gången har även jag själv åkt på nån lort som vägrar släppa taget om mina stackars luftrör. Rethosta från morgon till kväll. Och kroppen; ja, den känns väl mer eller mindre totalt överkörd eller något i den riktningen i alla fall. Vilka lycka i såna här lägen att ha föräldrar som kommer över och hjälper till med allt från mat till att skruva upp grinden i trappan. Ovärderligt. 

Men hur som helst så har vi, trots krämpor, hunnit med att fira våra stora älsklingar som har fyllt hela fem år i veckan och dessutom varit en tur till Kristianstad med dottern och mormor. Och så har vi varit och firat vännens fyraåring som roligt nog fyller år samma dag som våra tvillingar. 

Till helgen blir det kalas för de nyblivna femåringarna och vi hoppas verkligen att hela familjen är på benen tills dess. Jag vet två som är väldigt pepp på idén med kalas så det är bara att kurera sig med honung och c-vitamin i mängder. 




Jag har ju helt missat att visa en liten sneak peak av det där Blocketskåpet vi hämtade i Helsingborg för två veckor sedan. Det var nog den absolut sämsta dagen man kunde ge sig ut på vägarna (läs totalt snökaos och viss irritation från makes sida), i varje fall med släp, men vad gör man inte när det där rätta skåpet äntligen dyker upp. Jag tänker mig det i en svagt grå nyans men med tanke på takten vi håller här hemma just nu lär jag få lära mig att leva med trärena möbler (och fönster!!) ett bra tag till. Huvudsaken är att man samlar på sig möbler med rätt karaktär, det andra får väl komma när det kommer. 






Ännu en sjukvecka alltså men förhoppningsvis en av dom sista på länge.

Och tills den här elaka bacillen släpper greppet om oss stannar vi hemma och gör absolut så lite som möjligt. Nu, ännu mera c-vitamin och sen sängen. 



***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails