söndag 10 januari 2016

Kickstart.




Söndag och sista dagen på julledigheten för den här gången. 

Imorgon börjar vardagen igen och med den följer en tanke om att byta en del dåliga vanor mot lite mer hälsosamma. Inget storslaget eller helt nytt under solen. Nej, mera att hitta tillbaka till livet innan hela "husförsäljningskarusellen" drog igång. Mera grönt, färre tillsatser och färdigköpt. Och lite mindre kolhydrater. Det brukar räcka långt. 

Och för att känna att jag är igång kickstartade jag redan igår med att baka fröknäcke och kesobröd. Fröknäcket köpte jag som en färdig mix från Risenta; solros- och pumpafrö blandat med sesam-, lin- och chiafrön. Bara att blanda ihop med kokande vatten och rapsolja. In i ugnen på 150 grader i 55 minuter. Busenkelt och supergott. 









Kesobrödet? 
Ja, det blev inte så dumt det heller. 
Mer om brödbaket kommer i ett annat inlägg tillsammans med fler bilder från köket. 

Nu tänker jag njuta av dom sista timmarna av vår ledighet med familjen, laga en god middag och fundera lite mer på vad jag vill ha ut av det nya året. 


Finaste söndagen till er alla!



***

1 kommentar:

  1. Fröknäcke är så himla gott! Jag lyckas aldrig få till det själv men andras blir goda.

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails