fredag 9 oktober 2015

Ett kök blir till.



Håll i hatten! Ser ni?

Jo, men visst! Äntligen en bild från Stinshuset. 
Kanske inte världens mest stylade efterbild utan snarare organiserad byggröra men i alla fall. Det är ju så här verkligheten ser ut.

Jag har varit på blixtvisit ute i idyllen och passade på att ta en bild av köket som faktiskt håller på att växa fram riktigt fort. Jag fick några timmar på mig att göra några ärenden medan mamma/mormor tog hand om småttingarna och jag passade såklart på att köra ut en sväng till huset. Och det kommer att bli precis lika fint som jag föreställt mig. Sånt där är ju alltid svårt. Att få den där bilden i huvudet att bli minst lika bra i verkligheten.   

Sen jag lämnade mannen och pappa har ön fått sina lådfronter, täckskivor och en vacker grå stenskiva. Dom är himla snabba dom där två. Och så galet mycket plats och förvaring då! Tror jag befinner mig i kökshimlen. 

Det gapar lite tomt här och där men tänk er ett vitt fasat kakel med vit fog, pärlspontsluckor/lådfronter, knoppar/handtag/kran i mässing, en stor porslinsho och några öppna hyllplan där till höger om dörren. Amen, visst blir det bra! Och golvet jag pratade om i förra inlägget ser ni ju också här precis som det nya innertaket. 

Ja, där har ni det, vårt blivande kök. 
En bit kvar såklart men det går i alla fall fort framåt. Och jag är så glad att vi bestämde oss för att riva ut det gamla (och trots allt funktionsdugliga köket) och gå all in för att förverkliga vår dröm om ett stort lantkök. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails