söndag 27 november 2016

Första söndagen i advent.





Första söndagen i advent och nu är julen verkligen här på riktigt. 

Ljuset är tänt, lingonriskransar har kommit upp på ytterdörren och barnens magar är fulla av pepparkakor.  

Och jag som inte är så särdeles förtjust i för många tomtar och blingbling och annat som fullkomligt skriker J U L känner mig redan ganska färdig med julpyntandet. Några ljusslingor, stjärnor, kottar, hyacinter och massor av tända ljus - mycket mer än så behöver jag inte för att känna julstämning. Men granen däremot, den längtar jag efter. Doften och det där mjuka, varma skenet från ljusen. Hängen som bär på minnen, hemmapysslade änglar och gnistrande kulor. Rakt igenom magiskt! Varm glögg och finstämd julmusik är såklart också ett absolut måste för både själen och julkänslan.






Och om jag bara får önska mig en sak den här julen så skulle det vara att inte dras in i vare sig julstress eller onödiga måsten. Förra året var vi mitt uppe i flytten med allt vad det såklart innebar men i år sparar jag inte något till dom allra sista dagarna före jul. Julklapparna som är kvar ordnar jag den här veckan, barnen är fotade till årets julkort och nästa helg; ja, då finns inga måsten - bara tid för varandra. Mitt i all planering av julmat, marknader och paket glömmer man så lätt bort att avsätta tid för det viktigaste av allt; tid för familjen, tid att hämta kraft och tid att stanna nuet. 


Mysig första advent vänner!



***

1 kommentar:

  1. Härliga bilder!!! Är inte heller för så mycket bling bling utan det blir mycket ljus och blommor. //Sofia

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails