fredag 4 november 2016

Spökfest.





Imorgon är det tid för spökfest hemma hos barnens kusiner och vad kan passa bättre att ta med sig än dom här små krabaterna? Grunden är vanliga hederliga chokladbollar som jag formade lite som en topp och hängde över ett lakan gjort av marsipan. Ögonen är små chokladströssel som jag tryckte dit sist av allt. Jag gjorde även en variant som fladdermöss och hade ett himla bry med att hålla koll på att mina egna små spöken inte åt upp alla vingar och ögon som skulle tryckas ner i chokladbollarna. Mina kusliga bakverk fick i alla fall en stor tumme upp av provsmakarna när allt äntligen var klart och det är ju ett riktigt gott betyg. 









Så sista rycket med spöktema nu i helgen alltså med frosseri i pumpor, skelettdräkter och läskiga bakverk. Sen får det nog vara bra för i år och istället börja se fram emot den absolut mysigaste tiden på året. 

Men först spökfest extra allt.


***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails