måndag 18 november 2013

Nio månader senare...


Ja, så här såg jag ut i september! I magen låg älskade lillebror. Alldeles oväntad, helt oplanerad och den bästa överraskning man kan tänka sig att få i livet. Men även om kärleken väller över till det här lilla knytet tog det lite tid att förstå och anpassa sig till tanken på att få ett barn till. Bloggen hamnade helt i skymundan. Trötthet, illamående och mycket oro inför framtiden fyllde vardagen. Hur ska vi klara av tre barn under tre år? Kan vi bo kvar i vårt lilla hus? Det var också svårt för mig att förstå hur jag kunde bli gravid. Det tog fem år och sju IVF-försök att få Liv och Viktor! Men gravid var jag i alla fall!

Allt eftersom tiden gick kändes det mer och mer naturligt och rädslorna ersattes så smått av förväntan. Vem är han där inne i magen? Detta lilla mirakel, han som inte skulle kunna bli till!


Nu vet vi för nu är han äntligen här hos oss. Vår alldeles egna underbara lillebror föddes den 28 september! Och ja, det är jättetufft med tre småbarn. Och ja, det är trångt i vårt hus. Och ja, det är helt klart värt det!

Albin, du är så älskad från den första stund jag såg dig och höll dig i min famn.
Jag är så stolt över att få vara din mamma och så tacksam att du trotsade oddsen och lät livet segra!
Kram Anna
 

11 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye!
    En nydelig liten prins :)

    SvaraRadera
  2. Underbart, verkligen livets gåva. Du har varit saknad, hoppas du hinner blogga lite kram

    SvaraRadera
  3. Va fint skrivet. Tack än en gång för i söndags, alltid mysigt att träffas och lille Albin är precis som dina andra barn ljuvlig. Stor kram/Annelie

    SvaraRadera
  4. Åh så fin! Om ni försökt så för att få de första två och denne lille kom av sig själv var det nog meningen. =)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vilken fin blogg du har och vilken fin Lilleman ni fått! Förstår om inläggen inte kommer så tätt med tre små barn hemma. Jag är just nu mammaledig med vår "lillebror" född i juni i år. Full fart här också med en storebror och den lille. Längtar efter julen, november är en ganska mörk och trist månad hemma men december desto härligare med de små.
    Må så gott!
    Hälsar Anna

    SvaraRadera
  6. Så härligt! Grattis! Har så tänkt på dig med jämna mellanrum och undrat hur du har det då bloggandet stått stilla, men nu vet jag ju :) Hoppas ni hinner njuta av lillen och av varandra mellan varven också!
    Här väntar vi också på en liten, beräknad att komma i februari...
    Sköt om er!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Åh så söt och stort grattis! :)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Åh så fint skrivet! Stort grattis till er! Sitter här med en stor mage och längtan efter att få träffa det lilla livet blev ännu större efter att ha läst ditt inlägg. :)

    Ps. Vilken mysig blogg du har!

    SvaraRadera
  9. Stort grattis! Så alldeles fantastiskt, vilken seger!

    Fint också att du är igång med lite blogg igen:)

    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails