måndag 30 november 2015

Adventsmys och tapetdrömmar.



I år köpte vi Blossas årgångsglögg nästan uteslutande för den fantastiska flaskans skull. Det ska bli spännande att se om den är lika god som vacker. Någon som har provat? 

Första advent?
Ja, den bjöd på både storm och regn men vad gör väl det när man har det varmt och skönt härinne i Stinshuset; fina vänner kom på besök för att ta sig en titt i nya huset och vi tog en långfika med kex och ost, Lucia chokladglögg (en klar favorit och absolut måste varje jul), pepparkakor och en nybakad morotskaka. Underbara adventstid!

Och kanske kommer det hantverkare i veckan och fortsätter med allt det där vi inte hann med innan flytten. Jag drömmer om att i varje fall ha kök och vardagsrum i sin ordning till julen. Tapeterna ligger där i sina lådor och bara väntar. Och jag springer runt med proverna; håller upp mot väggen och tänker att det nog kan bli bra det här om bara snickarna hinner med oss. 

Lite så har vi haft det på sistone; 
första advent med goda vänner i nya huset och hantverkare som förhoppningsvis uppfyller alla mina tapetdrömmar.



2 kommentarer:

  1. Vad spännande med tapeter! Vi har provat glöggen och min man tyckte "nja" men jag tyckte den var god. Flaskan är i alla fall underbar 😃. //Sofia

    SvaraRadera
  2. Fin blogg du har! Kul att du väljer tapeter! Glöggen är lika god som flaskan är snygg....

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails