onsdag 27 januari 2016

Granola med kanel och kardemumma.





Jag provade en ny variant på granola häromveckan. 

Ett riktigt bra recept som var både enkelt och gick himmelens fort att göra. Inget kladd med att rosta i ugnen utan allt görs klart i stekpannan. Försöker man som jag att hålla nere på kolhydraterna är det här dessutom ett klockrent alternativ.





Receptet kommer från 56kilo.se och man kan själv variera det precis efter tycke och smak. Den här gången valde jag att använda hasselnötter och mandel till min granola. Eftersom jag tycker om kokossmaken tillsatte jag även en deciliter rostade kokoschips. 

Så-himla-gott!


I Stinshuset kör vi för övrigt nya sjukdomar var och varannan vecka. 
Just nu har vi en andra släng av kräksjuka. 

Våren kan inte komma fort nog.



1 kommentar:

  1. Hej, tack för en härlig och inspirerande blogg! Har läst runt en massa nu på morgonen, mitt första besök men absolut inte mitt sista! Granola är en riktig favorit här hemma, det går verkligen att variera på många olika sätt, ta vad man har hemma i form av nötter och frön och ihop med kryddor och annat gott! Mums!

    Ha en härlig söndag!

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails