söndag 4 april 2010

En doft av eucalyptus

Här ska det knåpas ihop...

...en enkel krans av eucalyptus

Min fina sax

Pyssellusten infann sig i veckan och jag knåpade ihop en enkel krans av eucalyptus. Ett mycket lättarbetat material innan det har torkat. När bladen är torra blir de genast lite svårare att hantera och går lätt i sönder. Mina kvistar hade stått ett par dagar och börjat torka men efter en timme i kallt vatten gick det att böja till önskad form och jag kunde binda min lilla krans. Doften är helt underbar oavsett om den är färsk eller torkad. Dessutom är det ett riktigt prisvärt pyssel. Jag köpte en gren av eucalyptus för 20 kr och den räckte både till kransen och till att dekorera några vaser med. Jag använde ingen stomme utan formade kvistarna med silvertråd.

En underbar doft...

...sprider sig i rummet

Nästa pyssel blir att klä en hjärtform med brudslöja och silvertråd. Så skirt och romantiskt. Det får bli morgondagens lilla projekt.

Jag vill skicka några extra varma påskkramar till er som tar er tid att kommentera och besöka mig här på bloggen! Tack! Det betyder så mycket för mig och gör det ännu så mycket roligare att knepa och knåpa med Ljuva Lantliv. Utan er hade det inte alls varit lika givande och utvecklande.

Som tack kommer jag snart att hålla en liten tävling. Räkneverket är ett besök ifrån att passera 10 000 strecket sedan det allra första inlägget den 26 september. Hoppas ni vill vara med!

5 kommentarer:

  1. Pleasant atmosphere in your beautiful blog!
    val

    SvaraRadera
  2. Försvann min förra kommentar...? Var inne förut och skrev dig ett par rader. Borta?

    Är inne IGEN för att be dig läsa mitt senaste inlägg...

    Kram Elle♥

    SvaraRadera
  3. En sån vacker sax! Och kransen är underbar, tack för tipset hur man ska göra. Ska prova själv.

    Kram Outi

    SvaraRadera
  4. Hej Anna!
    Oj,så fin krans du gjort!
    Jätte fin dörr kransen får pryda!! :)Gillar massor!

    Väntar redan på nästa inlägg med mera krans bilder!

    Kram
    Pi

    SvaraRadera
  5. Hej Anna!

    Vilken fin blogg du har!

    Vilket bra tips med silvertråden. Det vill jag prova. Har ju sådan tråd hemma, som jag skulle knåpa ihop halsband med.

    Kram Marita i Björkhagen

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails