onsdag 14 april 2010

Torpkänsla

Min ena zinkspann i bakgrunden

Tallrikshylla

Nu i sommar är tanken att vi ska hinna snickra på ett enkelt utekök. Jag tänker mig en skönt patinerad platsbyggd bänk vid blomsterhuset ena sida med en nedfälld vit porslinsho, några hyllplan och en liten hemmagjord tallrikshylla/diskställ. I uteköket vill jag bara ha fina loppisfynd och gamla saker. Allt annat är bannlyst. Jag tycker hyllan på bilden ovan är ett bra exempel på hur tallriksstället kan se ut. Lite torpkänsla över det hela. På första bilden ser ni den ena zinkspannen som fick följa med hem i lördags. Den kommer från Bloomingville och var inte särskilt dyr, 99 kr för en normalstor spann och 129 kr för den lite större.

Ljuvliga strutar

Tokig i lådor som jag är måste jag få visa den här skönheten fylld med chokladstrutar i avvaktan på att tillfälle att fota våra äppellådor dyker upp. Om vädret fortsätter så här kan man snart börja trädgårdslivet på allvar och fota i lite nya miljöer. Bilderna i dagens inlägg är fotade i favoritbutikerna, Levande hem och Den Ljuva Blomstertid - som alltid.

Kul att så många vill vara med och tävla, både via kommentarer och mail!
Varmt välkomna hit vill jag säga till mina nya besökare.

6 kommentarer:

  1. Søte bilder Anna!!
    Ønsker meg et slikt oppvaskstativ jeg.....og i sommer ønsker jeg meg et utekjøkken til bryggen min!!

    ha en fortsatt fin torsdag :o)

    SvaraRadera
  2. Snyggt snyggt snyggt!

    Mitt trädgårdsbord blev av praktiska själ grillbord förra sommaren, så i år ska jag fixa ett nytt, bara till mig! hihihi...

    SvaraRadera
  3. God kväll Anna!

    Vilka härliga bilder! Kommer att bli sååå fint. Skulle också vilja ha ett utekök...de byggde ett i Äntligen hemma för ett tag sedan men det blev väl inte så kul? Ser fram emot att få se ditt projekt!

    Ha en skön helg - kram!

    SvaraRadera
  4. Så sött.
    Ha en bra helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder, där skriker rösterna i huvudet "vill ha, vill ha..." *ler*

    Ha en skön helg!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  6. Mmm, underbara bilder. Som en härlig godispåse! Har ju ett sån´t diskställ men gillade den prisvärda spannen också...
    Missade din tävling förut, vill självklart vara med så jag länkar!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails