söndag 19 januari 2014

Vid ett vägskäl.


Ja, men så beskriver man det nog bäst.
Som att stå, lite vilse och vacklande, med blicken riktad ut mot ett vägskäl. Ska man gå framåt, i sidled eller vända om helt och lägga ner? Nu tänker jag blogg i första hand även om det kan sägas gälla för en del annat i livet också. Men det lämnar vi åt sidan just nu.
 
Bloggen alltså.
Vad vill jag att den ska handla om nu jämfört med då?
Inget för personligt minns jag att jag tänkte. Mest bara visa upp en yta och skriva lite lätt och luftigt om sånt som andas lantliv och inredning i vitt.
 
Varför?
Mitt liv, och det där allra innersta, var präglat av för mycket rädsla och längtan. Jag behövde en plats för själen att finna ro. Och att få skingra tankarna, om så bara för en stund. Allt det andra, det allra mest intima; hundratals hormonsprutor, generande ingrepp, hopp, förtvivlan och att börja om återigen, skulle minsann inte få någon plats. 
 
Men så är det inte längre.
Längtan har stillats. Kropp och själ har läkt.
Dom fem mörkaste åren av mitt liv är över.
 
Idag har jag alla pusselbitarna. Dom ligger kanske inte helt i rätt ordning men dom finns där i alla fall. Det gör mig trygg även när jag är trött och uppgiven. Det gör mig glad även när livet inte går på räls. Och det gör mig varm även när livet stormar.
 
Så vad ska den handla om?
Ja, kanske just det motsatta. Att våga vara personlig. Att våga berätta om någon frågar.
Att våga visa vem jag är. Och att vara stolt över det liv som är mitt.
 
Såklart ska den andas lika tungt av lantliv som den alltid gjort.
Bara med lite mera jag och dom jag älskar allra mest.

Lite så tänker jag.
Men kanske lika viktigt, vad tycker du som kikar in här?
Vad vill man läsa om?
 
 

6 kommentarer:

  1. Så fint skrivet. Vilken resa du har varit med om vännen. Skönt när man hittat alla pusselbitar. Sen får man vrida och vända på dom, men det viktigaste är att dom finns där. Bamsekram från stora L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min vän! Du fanns där och delade den med oss. Och snart börjar er nya resa! Lycka! Hör av mig om datumen. Kramar

      Radera
  2. Hej! Faktiskt så var det rubriken och bilden som fångade mig nu! Jag har blivit så dålig på att blogga...både att lägga ut inlägg själv för jag tycker inte jag har något att visa eller skriva och jag är jättedålig på att besöka andra bloggar. Tittar runt lite men skriver sällan. Var längesen jag kikade in här! Om du vill och vågar tycker jag absolut du ska skriva personligt! Det är intressant!..inte för att jag är nyfiken utan bara för att det är intressant med personlighet och djup!...sen får du gärna blogga om inredning oxå såklart! :) Om du skriver personligt så tror jag du kommer att trivas med det och kanske få kontakt med fler som varit i din situation och det kan ju oxå ge mycket! Gör som du känner att du trivs bäst med så kommer det bli bra, det är jag övertygad om!
    Kram på dig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att höra dina tankar! Jag tror också en blogg blir mer intressant om man vågar ge av sig själv. Kram

      Radera
  3. Jag fångas av att andra människor berättar om just sin resa genom livet och delar med sig av allt vad det kan innebära med vardagsbestyr, guldkant, barn, hem, känslor, funderingar, gråa dagar, semester, godsaker, helgmys och drömmar.
    Vi hörs;)
    Kram från Anna V

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails